Zo was mijn vierde en vijfde moesten we een applicatie maken voor Generade.
Zo hadden we eerst 8 weken de tijd om in 2 concurerende groepen een oplossing voor de klant te ontwikkelen.
In week 9 heeft de klant toen besloten dat voor mijn concurent zijn oplossing is gekozen, en vervolgens zijn we bij hun groep samengevoegd tot een groep.
Nu hebben we 8 weken de tijd om deze oplossing zo nauwkeurig als mogelijk te volgen, waarbij elke wijziging word afgestrafd.
Nu moeten wij een REST backend maken (mijn persoonlijke taak), een Android App, een IOS app en een Web frontend om data te kunnen verzamelen, en hun later analyses op kunnen uiten
Omdat dit project daatwerkelijk live is, word er erg gelet op security en is dat prioriteit 1.
Zo was mijn derde project het verolg op periode 2.
Dit moesten we in een groep van 5 doen, ook weer in 8 weken tijd met veel documentatie en UML.
Met als groot verschil dat we nu een webiste moesten maken in AngularJS (1), HTML 5 en CSS3.
Hierop werden we streng beoordeeld. Verder was er een backend in Java met de verplichte libary dropwizard.io.
Met deze backend was een REST3 oplossing gebouwd, waarbij je alle interacties kon uitvoeren, zodat database gegevens niet in de frontend terecht kwamen.
Dit alles moest ook nog zo ontworpen worden dat de applicatie van eerder niet brak, met nieuwe features die er bij moesten komen van de klant.
Zo was mijn tweede project een management systeem maken voor een uitzendbureau dat zich concentreerd op invalide mensen.
Dit moesten we in een groep van 4 doen, ook weer in 8 weken tijd met veel documentatie en UML
Hierbij moesten we weer een Java applicatie maken die zo simpel mogelijk zo veel mogelijk features had.
Ook moesten we rekening houden dat de Database dynamisch genoeg was dat we er een site aan konden hangen, zonder dat de applicatie brak
Deze kwam in project 3.
Bij dit project moesten we zelf een database onderzoek doen, in snelheid en veiligheid.
Ook moesten we een Agenda, permissie systeem en asynchroon programeren.
Zo was mijn eerste project een spel maken, in een groep van 5 mensen.
Buiten de verplichte UML, veel nadenken en documenteren van wat je allemaal van plan bent,
hebben we in een kleine 8 weken een spel gemaakt: Kolonisten van Catan.
Dit was een Multiplayer spel, waarbij iedereen kon connecten met 1 server en hun spel op een Java applicatie kons spelen
Met vele uitdagingen zoals JavaFX, RMI en MVC hebben we dit spel in meerdere talen werkend gekregen
Met als speciale kenmerken zoals Langste route algoritme, super mooie graphics en een Server die alles valideerde hebben we naar mijn mening een super spel opgezet in een korte tijd!
Download link here
Hierbij ben ik op verschillende fronten ingezet.
In het begin heb een intranet daar opgezet, waarbij alle medewerkers een mooi portaal hebben om hun instructies te kunnen vinden.
Als vervolg ben ik ingezet om een template te bouwen voor hun miljoenen zaden voor verschillende klanten.
Hierbij heb ik met SQL tabellen gewerkt van miljoenen die op miljoenen staan met 6 koppel tabbellen.
En tot slot heb ik daar een deur validatie systeem opgezet, deze werd met NFC en Raspberry-PI's bestuurd en bijgehouden wie waar binnen was geweest.
Dit was mijn favoriete opdracht die ik daar heb gedaan, omdat dit super veel gebruikt nu word en super leerzaam was!